FAQ

Under finner du svar på de mest stilte spørsmålene våre kunder har, finner du ikke svaret du leter etter kan du ta kontakt med oss så svarer vi på dine spørsmål.

Uforpliktende tilbud

Fyll ut telefonnummer og/eller e-post for en gratis og uforpliktende befaring slik at vi kan skreddersy et alarmsystem etter ditt behov.

Er alarmen FG-Godkjent?

Ja, vi er et FG-godkjent foretak og leverer FG-godkjente innbrudd- og brannsystemer til både privat og bedrift.

Oversikt over FG-godkjente foretak finner du her

Eier jeg alarmen?

Dette finner du i kontrakten din.

Hvis det er krysset av på “Utleie av utstyr” leier du utstyret av oss. 

Har jeg bindingstid?

Hos oss har alle nye privatkunder ett års bindingstid fra installasjons dato, deretter er det 3 måneder oppsigelsestid.

For å sjekke om du har bindingstid, eller hvor lenge du har igjen må du se på kontrakten din, der finner du all info ang dette tema.

Kan jeg styre alarmen via app?

Ja, appen laster du ned via App Store eller Google Play-butikk.
Appen heter “Sikkerhetsservice”, lurer du på hvordan du bruker appen kan du lese mer her

Kan jeg styre min Yale Doorman i appen deres?

Ja, vi har støtte for Yale Doorman og kan integrere denne slik at den kan styres via vår app. Les mer her.

Kan jeg bytte batterier selv?

Ja, du kan bytte batterier på enhetene selv. For mer informasjon trykk her og velg ditt alarmsystem.

Jeg skal pusse opp, hva gjør jeg med alarmen?

Hvis deler av, eller hele alarmsystemet skal midlertidig demonteres, må alarmstasjonen kontaktes først.

Ring 69 30 93 00 å forklar hvilke komponenter som skal demonteres, og hvor lenge de vil være demontert.
Deretter kan du selv skru ned komponentene, ved å følge brukerveiledningen til ditt system.

Er du fortsatt usikker eller ikke ønsker å gjøre dette selv,  ringer du oss på 69 31 00 00 så sender vi en montør.
(Ønskes montør faktureres dette etter gjeldende timesatser)

Hvorfor ringte ikke alarmstasjonen ved strømbrudd?

Kortere strømbrudd vil normalt ikke utløse aksjon fra vår alarmstasjon dersom strømmen er raskt tilbake. Dersom alarmsentralen derimot er uten strøm over lengre tid, vil vår alarmstasjon ta kontakt ved oppringning for å utbedre problemet.

Ønsker du umiddelbar varsling ved strømbrudd kan dette bestilles uten ekstra kostnad. For bestilling bruk skjema øverst på siden.

Jeg har ett spørsmål om faktura

Alle spørsmål om faktura kan rettes til post@ostsik.no, eller ta kontakt med oss på tlf 69 31 00 00 innenfor våre åpningstider.

Kan jeg benytte Avtalegiro?

Ja, dette kan du selv opprette i nettbanken etter første faktura er betalt.

Hvordan sier jeg opp abonnementet mitt?

En oppsigelse sendes skriftlig enten via post, eller e-post.
Når avtalen sies opp er det 3 måneder oppsigelsestid, oppsigelsestiden løper fra den 1. i påfølgende måned etter at oppsigelsen er mottatt.

Oppsigelsen må inneholde følgende:
– Navn
– Adresse
– Telefonnummer
– Dato
– Signatur

Adresse for sending via posten:
Østfold Sikkerhetsservice Alarm AS
Lislebyveien 58, 1604 Fredrikstad

Ønsker du å sende oppsigelsen via e-post må du skanne/ta bilde av dokumentet og sende dette til: post@ostsik.no

Bestill i dag – ring oss på 69 31 00 00